Często używaj octu

Nie oczekuj, że dzięki spożywaniu octu zwalczysz chorobę Alz­heimera. Istnieje jednak wiele dowodów na to, że eliminuje on czynniki ryzyka, mogące prowadzić do pogorszenia pamięci i demencji, takie jak wysoki poziom cukru we krwi, insulinooporność, cukrzyca i stany przedcukrzycowe oraz tycie. Najlepsi naukowcy traktują ocet bardzo poważnie.
Dr nauk medycznych S. Mitchell Harman z Kronos Longevity Research Institute w Phoenix twierdzi, że potrzebujemy prostego, skutecznego sposobu na obniżenie poziomu glukozy we krwi. Zdaniem Harmana takim sposobem może być spożywanie octu. Zauważa on, że badania przeprowadzone na ludziach i zwierzętach wykazują, iż ten kwaśny produkt znacząco obniża poziom glukozy we krwi. W instytucie, w którym pracuje Harman, przeprowadza się staranne testy, aby dowiedzieć się, dlaczego ocet jest skuteczny.
Doktor nauk medycznych Jennie Brand-Miller, profesor na University of Sydney w Australii, orędowniczka diety o niskim indeksie glikemicznym, ceni ocet za to, że neutralizuje on pokarmy, które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi. Twierdzi, że cztery łyżeczki octu dodane do oleju sałatkowego mogą zredukować poziomu cukru we krwi po zjedzeniu przeciętnego posiłku o 30 procent. Dodanie octu do białych ziemniaków, które podnoszą poziom cukru we krwi, może zahamować wzrost poziomu cukru o 25 procent. Według dr Brand-Miller, spożycie dwóch łyżek octu przed snem może sprawić, że rano poziom cukru we krwi będzie niski, zwłaszcza u osób chorych na cukrzycę.
Doktor Brand-Miller przypuszcza również, że ocet hamuje opróżnianie żołądka, spowalnia trawienie węglowodanów i zmniejsza apetyt.
Badania przeprowadzone na Arizona State University wykazały, że ocet może hamować apetyt i zmniejszać spożycie pokarmów, przez co zapobiega tyciu i otyłości, które prowadzą do cukrzycy, przyspieszają demencję oraz utratę pamięci. Badani, którzy przyjmowali półtorej łyżki octu winnego z jabłek, zjadali o dwieście kalorii mniej przy kolejnym posiłku.
Informacje te potwierdzają szwedzcy naukowcy. Jedno z badań dowiodło, że spożywanie dwóch lub trzech łyżek octu do białego pieczywa zmniejsza spodziewany wzrost poziomu insuliny i cukru we krwi o około 25 procent. Badani czuli się również bardziej syci; poczucie sytości to kolejna zaleta spożywania octu.
Co robić? Używaj octu – dodawaj go do olejów sałatkowych, pij go łyżkami, możesz również dodawać go do wody pitnej. Możesz wybrać dowolny rodzaj octu – jabłkowy, biały, balsamiczny, z czerwonego wina, białego wina, ryżowy, malinowy, jagodowy i z innych owoców – najważniejszy jest kwasowy odczyn. Zdaniem dr Brand-Miller oznacza to, że soki z cytryny i limonki także hamują wzrost poziomu cukru we krwi.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.